מהו HMO וכיצד הוא משפיע על התינוקות שלנו?

עפר גדנקן No Comments on מהו HMO וכיצד הוא משפיע על התינוקות שלנו?

הזנה טבעית הינה הטובה ביותר לתינוק, זה כאמור, ידוע ומוסכם על כולם. אחד המרכיבים המופלאים הנמצאים בו הם HMO הנמצאים בו, שמעוררים עניין רב בקרב מדענים וחוקרים ובשנים האחרונות גם את הורים.

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ההזנה הטבעית מכילה את כל רכיבי התזונה שהתינוק זקוק להם לגדילה ולהתפתחות למעשה היא הרבה יותר ממזון, ומעבר לרכיבי התזונה  המוכרים כמו: לקטוז (סוכר טבעי שנמצא בחלב ), חלבון, שומנים ייחודיים ויטמינים ומינרלים יש בו  רכיבים בעלי תועלות בריאותיות כגון: הורמונים, פרוביוטיקה (חיידקים ידידותיים) ,נוגדנים וכמובן HMO .

התינוק הרך נחשף לסביבה חדשה אליה גופו עדיין לא מספיק מוכן בשל מערכת חיסון שעדיין אינה בשלה. לכן אין זה פלא שההזנה הטבעית מספקת הגנה חיסונית ומפחיתה תחלואה כגון דלקות אוזניים, זיהומים בדרכי הנשימה, שלשולים, אלרגיות ואף השמנה, סכרת ויתר לחץ דם בהמשך החיים. מה יש בו שעושה זאת?

התשובה נעוצה, בין השאר,  ב HMO (Human Milk Oligosaccharides) הם אוליגוסכרידים ייחודיים השייכים לקבוצת הפחמימות המהווים   את הרכיב השלישי בכמותו (מבין הרכיבים המוצקים). עד היום זוהו כ-200 סוגים שונים של HMO שקיימים, בהם סוג אחד שכיח יותר שהוא גם הנחקר ביותר והנפוץ ביותר בשימוש ברחבי העולם.

יתרונות ה HMO המגנים על התינוק בהזנה הטבעית:

HMO הם רכיבים פעילים שנועדו להגן על התינוק  באמצעות 4 אפקטים  שונים:

אפקט פרה ביוטי – מעודד את שגשוג החיידקים הטובים במערכת העיכול של התינוק, תהליך חיוני ומרכזי בהתפתחות מערכת החיסון של התינוק. נוכחות HMO מעודדת באופן סלקטיבי (בררני) את תפקודם של החיידקים הפרוביוטיים הידידותיים במערכת העיכול, מה שמסייע לתפקוד טוב יותר של מערכת החיסון.

אפקט המלכודת-ל HMO יש יכולת היצמדות  לחיידקים פתוגנים  (חיידקים גורמי מחלה) מה שמסייע ללכוד אותם ולפגוע ביכולתם להיצמד לתאי מערכת העיכול ובכך לגרום לזיהומים.

אפקט המחסום- התינוק נולד עם מערכת עיכול בה המעי עדיין לא בשל  וחדיר למעבר חיידקים, וירוסים ואנטיגנים, HMO מחזקים את מחסום המעי ובכך משפר את עמידות מערכת העיכול המתפתחת בפני חדירת גורמים מחוללי מחלות.

אפקט הויסות – השפעה ישירה על הרכב התאים במערכת החיסון ובכך מווסת את התגובה החיסונית לכיוון דומה יותר לזה של תינוקות יונקים.

HM-O מסוג 2'-FL הוכח כבטוח ויעיל גם לתינוקות ניזוני תמ"ל  שאינם יונקים

פריצת הדרך המשמעותית בתזונת תינוקות בשנים האחרונות היא היכולת לייצר ולהוסיף  את רכיב ה   HM-O מסוג 2'FL הנפוץ ביותר*. בשנים האחרונות נמצא כי הוספת HM-O  לתמ"ל בטוחה לשימוש בתינוקות ואושרה לשימוש החל מלידה ע"י רשויות בריאות מוכרות בעולם. מחקרים קליניים שפורסמו בספרות המדעית מצאו כי הוספת HM-O לתמ"ל מסייעת להתפתחות מיקרוביום מאוזן  (אוכלוסיית חיידקי המעי) ודומה יותר לזה שקיים בתינוקות יונקים ולחיזוק ההגנה החיסונית של התינוקות.

נסטלה, חברת האם של מטרנה והמובילה העולמית בתזונת תינוקות חוקרת את הנושא וחשיבותו כבר   משנות ה-80 במהלכן הצליחה לזהות את מבנהו המדוייק של 2’FL , ה- HMO השכיח ביותר בהזנה הטבעית ולפרסם מחקרים קליניים על יעילותו.

 *לתשומת לב חלב אם המזון הטוב ביותר לתינוק

*ה HM-O  בתמ"ל אינם מופקים מחלב אם



0 תגובות